A rendezvényről
A Hack The Crisis Hungary esemény célja, hogy Magyarország fejlesztői olyan megoldásokat dolgozzanak ki, amelyek a koronavírus okozta nehéz helyzetben támogatják a kulcsfontosságú szakembereket, szervezeteket, közösségeket, illetve oktatási intézményeket. A rendezvény Észtországból érkezett el hozzánk, ahol első ízben valósították meg a Hack the Crisis online hackathont és ötletversenyt. A fontosságát és relevanciáját mi sem bizonyítja jobban, minthogy néhány nap alatt több mint 30 ország csatlakozott a kezdeményezéshez.
Fontos célunk az is, hogy megmutassuk mekkora potenciált jelentek Magyarország számára itt dolgozó fejlesztők és informatikai szakemberek, milyen menő dolog fejlesztőnek lenni, ezenkívül a válság közepette is digitális gyorsítópályára rakjuk az országot!
A rendezvény oldalára és Facebook oldalára folyamatosan kerülnek ki a részletek és pontosítások, kérjük, kövessétek ezeket.
Egyúttal egy felhívásunk is lenne, osszátok és vigyétek az esemény hírét, és használjátok a #hackthecrisishun hashtaget.
Az elsődleges kommunikációs platformunk a résztvevőkkel a Slack lesz, már most érdemes csatlakozni a csatornánkhoz.
A hackathon TOP 5 megoldása egyenként 700 000 Ft-os díjazásban fog részesülni, ezenkívül az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Digitális Jólét Program 800 000 Ft-os különdíjjal fogja jutalmazni mind a négy versenykategóriában az általa választott pályázatokat. Pontos részletek alább a FAQ-ban.
Mi az a hackathon?
A hackathon egy olyan esemény, ahol a versenyzők csapatokat alkotva alakítanak ki koncepciókat, megoldásokat valós problémákra, néhány nap leforgása alatt. Különféle hosszúságú és típusú hackathonok vannak, amelyek legtöbbször egy adott témára fókuszálnak. A Hack the Crisis Hungary a koronavírus elterjedése által okozott válság megoldására összpontosít.
Az alábbi témakörökben várjuk a kreatív megoldásaitokat:
Save lives - #élet
Save communities - #közösség
Save small businesses - #vállalkozás
Save education - #oktatás
Esemény időbeosztása:
Péntek
16.00 - Indul a Hackathon és indul a mentorálás!
Regisztrálj egyénileg vagy csapattal, és csatlakozz a Slack kommunikációs felületéhez is. Ne aggódj, ha lemaradtál a rajtról, a regisztráció vasárnap reggelig nyitva tart, ugyanakkor kérünk, hogy ne hagyd a végére!
A mentorálás remek lehetőség arra, hogy értékes visszajelzéseket kapjatok szakmai mentoroktól az ötleteteket illetően.
23.59 - Az első tervezetek benyújtásának határideje
A projekt első, draft verziójának leadási határideje; célja a koncepció rövid, egyszerű bemutatása. Ugyan csak pár órája indult el a hackathon, viszont kíváncsiak vagyunk arra, hogy min fogtok dolgozni a következő 36 órában. A rövid idő eltelte ellenére biztosan van már valami a tarsolyotokban.
Szombat
10.00 - Mentoráció
A mentorálás remek lehetőség arra, hogy értékes visszajelzéseket kapjatok szakmai mentoroktól az ötleteteket illetően.
20.00 - Előzetes leadási határidő
Az esemény második napjának végén minden bizonnyal rendelkeztek már valami kézzel fogható anyaggal a megoldásotokhoz. (Ha még nem, akkor sincs miért aggódni, rengeteg időtök van még) Frissítsétek a feltöltött anyagaitokat a kijelölt platformon. A célegyenesre fordulva pedig végezzétek el az utolsó simításokat.
Vasárnap
11.00 - Utolsó óra a leadásig
Már csak egy óra van hátra! Ezek az utolsó lehetőségek az ötleteitek tökéletesítésére, és a projektet bemutató videók feltöltésére.
12.00 - Leadási határidő
Lejárt az idő! A megoldások megérkeztek, a zsűri elkezdi kiértékelni a projekteket.
15.00 - Élő stream és záróesemény
A Hack the Crisis Hungary záróeseménye során kihirdetjük, mely projektek voltak a legjobbak. Ezeket természetesen meg is mutatjuk nektek.
Regisztráció
A rendezvény lezajlott.
Mi az a hackathon?
A hackathon egy olyan esemény, ahol a versenyzők csapatokat alkotva alakítanak ki koncepciókat, megoldásokat valós problémákra, néhány nap leforgása alatt. Különféle hosszúságú és típusú hackathonok vannak, amelyek legtöbbször egy adott témára fókuszálnak. A Hack the Crisis Hungary a koronavírus elterjedése által okozott válság megoldására összpontosít.
Az alábbi témakörökben várjuk a kreatív megoldásaitokat:
Save lives - #élet
Save communities - #közösség
Save small businesses - #vállalkozás
Save education - #oktatás
Esemény időbeosztása:
Péntek
16.00 - Indul a Hackathon és indul a mentorálás!
Regisztrálj egyénileg vagy csapattal, és csatlakozz a Slack kommunikációs felületéhez is. Ne aggódj, ha lemaradtál a rajtról, a regisztráció vasárnap reggelig nyitva tart, ugyanakkor kérünk, hogy ne hagyd a végére!
A mentorálás remek lehetőség arra, hogy értékes visszajelzéseket kapjatok szakmai mentoroktól az ötleteteket illetően.
23.59 - Az első tervezetek benyújtásának határideje
A projekt első, draft verziójának leadási határideje; célja a koncepció rövid, egyszerű bemutatása. Ugyan csak pár órája indult el a hackathon, viszont kíváncsiak vagyunk arra, hogy min fogtok dolgozni a következő 36 órában. A rövid idő eltelte ellenére biztosan van már valami a tarsolyotokban.
Szombat
10.00 - Mentoráció
A mentorálás remek lehetőség arra, hogy értékes visszajelzéseket kapjatok szakmai mentoroktól az ötleteteket illetően.
20.00 - Előzetes leadási határidő
Az esemény második napjának végén minden bizonnyal rendelkeztek már valami kézzel fogható anyaggal a megoldásotokhoz. (Ha még nem, akkor sincs miért aggódni, rengeteg időtök van még) Frissítsétek a feltöltött anyagaitokat a kijelölt platformon. A célegyenesre fordulva pedig végezzétek el az utolsó simításokat.
Vasárnap
11.00 - Utolsó óra a leadásig
Már csak egy óra van hátra! Ezek az utolsó lehetőségek az ötleteitek tökéletesítésére, és a projektet bemutató videók feltöltésére.
12.00 - Leadási határidő
Lejárt az idő! A megoldások megérkeztek, a zsűri elkezdi kiértékelni a projekteket.
15.00 - Élő stream és záróesemény
A Hack the Crisis Hungary záróeseménye során kihirdetjük, mely projektek voltak a legjobbak. Ezeket természetesen meg is mutatjuk nektek.
Védnök
Kiemelt támogatók
Partnerek
Inkubációs partnerek
Szervezők
Kiemelt mentorok és zsűritagok
Projektek
Ha tetszik a program, csatlakozz hozzánk!
Inspiráció
FAQ
Mi az a hackathon?
A hackathon egy olyan esemény, ahol a versenyzők csapatokat alkotva alakítanak ki koncepciókat, megoldásokat valós problémákra, néhány nap leforgása alatt. Különféle hosszúságú és típusú hackathonok vannak, amelyek legtöbbször egy adott témára fókuszálnak. A Hack the Crisis Hungary a koronavírus elterjedése által okozott válság megoldására összpontosít.
Ha ez egy verseny, nyeremények is lesznek?
Igen, bár mi annak örülnénk legjobban, ha a tenni akarás vezérelne. A hackathon TOP 5 megoldása fog egyenként 700 000 Ft-os díjazásban részesülni. Az 5 díj felajánlója: Docler, OTP Mobil, ITSH, Telekom és T-systems, valamint a Janssen. Az Ericsson Magyarország pedig a legjobb AI megoldást fogja különdíjazni.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Digitális Jólét Program védnökként csatlakozott a Hack the Crisis Hungary kezdeményezéshez. Ennek keretében Digitális Összefogás különdíjjal fogja jutalmazni mind a négy versenykategóriában az általa választott pályázatokat. A díj keretében minden nyertes csapat 800 ezer forintos innovációs megbízást kap a projektötlet bemutatásához, ezenkívül pedig jelentős értékű mentorálást is.
Emellett 8 inkubációs partnerünk is felajánlott támogatást az általuk kiválasztott legjobb projekt részére. Inkubációs program felajánlóink: KH Start IT, Day One Capital, Oxo Holdings, Mkb Fintechlab, Impact Hub, Hiventures, Design Terminal, Budapest Önkormányzat. A partnereink számai folyamatosan bővülnek!
Ki vehet részt az eseményen?
Bárki, akinek a témákkal kapcsolatban ötlete van, várunk a rendezvényre. Nincs szükség korábbi hackathon vagy kódolási tapasztalatra.
Hány fős lehet egy csapat? Jelentkezhetek egyedül?
A csapat létszámának nincsen korlátja. Annyi csapattaggal jelentkezhetsz, amennyivel csak szeretnél. Ha szívesen részt vennél, de nincsen még csapatod, a Slack channelen találsz majd magadnak! Amennyiben egyedül indulnál, természetesen erre is van lehetőség.
Van egy ötletem, mi a következő lépés?
Szuper! A következő lépések:
1. Szervezz csapatot (ha szeretnél)!
2. Regisztrálj és csatlakozz a Slackhez is! A regisztráció már nyitva van, viszont a projektek beadását az esemény napjától tudod megtenni.
3. Kezdj el dolgozni a projekteden!
4. Add be a projekted a regisztrációs platformon vasárnap délig!
Mit jelentenek a különböző kihívások?
A kihívások négy témára osztják a hackathont, lefedve a vírus kitörése miatt leginkább szenvedő, legkritikusabb területeket. A szervezők és a zsűri minden kategóriából kiválasztják a legjobb projekteket, amelyeket vasárnap, az élő döntőben mutatnak be.
Milyen formában nyújthatom be a projektemet?
A projekted 2 perces .mp4 videó formátumban kell leadnod, illetve az űrlapon néhány alapvető információt is kérünk tőled, ezen kívül opcionálisan a projekt GitHub linkjét. További információt a hamarosan kikerülő űrlapon találsz. A videóban kell bemutatnod mindent, ami a projektedhez kapcsolódik: prezentáció, demó stb.
Mik az értékelési kritériumok?
A pályázatokat a következő kritériumok alapján értékeljük: innovativitás, megvalósíthatóság és a társadalomra gyakorolt lehetséges hatás.
Ne feledd, hogy ebben a hackathonban olyan megoldásokat keresünk, amelyek valóban hasznosak az életmentésre, közösségek és vállalkozás támogatására, valamint az oktatás digitalizálására. Emiatt az üzleti modell nem lényeges.
Ki a tulajdonosa a hackathonon létrehozott szellemi tulajdonnak, projekteknek?
Minden esetben a csapat, aki létrehozta a projektet - nem a Hack the Crisis Hungary szervezőcsapat, vagy a partnercégek.
Kik szervezik a Hack the Crisis Hungary eseményt?
A Hack the Crisis Hungary szervezőcsapata olyan emberekből áll, akik igyekszenek elősegíteni a jelenleg mindenkit érintő, folyamatban lévő válság megoldását.
Hol lesz a Hack the Crisis Hungary?
Az esemény teljesen online zajlik. A kommunikáció fő platformjaként a mindenki számára elérhető, ingyenes Slacket használjuk.
Mi a pontos időbeosztása a rendezvénynek?
A bővebben a rendezvényről fül alatt találhatod meg a teljes rendezvény időbeosztását.
Mikorra várható végeredmény?
A vasárnap délutáni záróesemény során kihirdetjük a legjobb megoldásokat és a projekt folytatásához odaítélt támogatásokat.
Mi lesz a sorsa a legjobb projektek?
A legjobb projektek támogatásban fognak részesülni, amelyeket partnereink ajánlanak fel, annak érdekében, hogy tovább tudják azokat fejleszteni és implementálhatóvá váljanak.
Lehetséges csapatként történő regisztráció után plusz embereket csatolni a csapathoz?
Természetesen. Fontos, hogy, amikor az új ember regisztrál be, figyeljetek arra, hogy a csapatnév teljesen ugyanaz legyen, amit megadtatok az első regisztrációnál!
Kaphatok segítséget a verseny alatt?
Természetesen igen, mentoraink és szervezőink is folyamatosan azon fognak a rendezvény alatt dolgozni, hogy a lehető legjobb megoldásokkal készüljetek el.
Kapcsolat
- Bőle György program, partnerkapcsolat szervezes@hwsw.hu
- Varga Károly szervezés karoly.varga@doclerholding.com
- Baccifava Medea mentor és partner koordináció medea.baccifava@prezi.com
- Márton Gergely hackathon koordináció marton.gergely94@gmail.com
- Csarnó Nelli mentor koordináció nellicsarno@gmail.com
- Angyal Mercédesz versenyző kommunikáció angyalmercedesz@gmail.com
- Tikos Gergő szervezés és szövegírás gergo.tikos@gmail.com
- Fehér András partnerkapcsolat andras.feher@prezi.com