App!mobile

Mobiltermék-fejlesztői konferencia

Beszéljünk a konszolidációról!


Idén több, mint másfél milliárd okostelefon és tablet talál gazdára. A két, szomszédos termékkategória piaca mindössze néhány rövid év alatt beérett. A növekedés lelassul, a piaci viszonyok megszilárdulnak, várhatóan hosszú időre stabilizálódnak és konszolidálódnak. A kísérleti piac átadja a helyét a termékeny kiszámíthatóságnak. A mobilplatformok műszaki szempontból beértek, a szakemberek ma már többé-kevésbé pontosan kiismerik a rendszerek nyújtotta mozgásteret, a drámai újdonságok kora lassan lejárt. Ennek megfelelően az igazán érdekes kérdéseket ma már nem a tulajdonképpeni programozás, hanem a kapcsolódó területek, a fejlesztési metodológia, humán erőforrások, a meglévő alkalmazások/eszközök hosszú távú kezelése jelenti, így ezekre a területekre mi is jobban fókuszálunk.


Megváltozott a hallgatóság, az elérhető felhasználók köre is. Az okoseszközök immár a társadalom legalsó rétegeit is el tudják érni, e termékek ma már valódi tömegtermékek. Emiatt alaposan átrajzolódott a tipikus felhasználó fantomképe is, erre pedig minden szereplőnek reagálnia kell.


Ugrásra készen


De miért is fontos ez a tömegessé válás? Több nagy iparág is az okostelefonok elterjedésére várt, mielőtt megkezdi a technológia széles körű adoptációját. A konferencián ezek közül megjelennek a legfontosabbak, az m-kereskedelem, a mobilfizetés és a média/hirdetés is. Ami közös a három területben: eddig a legnagyobb szereplők alig mozdultak, csupán tapogatóznak és tapasztalatokat szereztek. Mára azonban a hirdetési és mobilfizetési rendszerek is készen állnak a bevetésre, a széles körű elterjedéssel pedig a közönség is megvan e szolgáltatások használatához. Az m-kereskedelem vagy a nagy hirdetési pénzek megjelenése alapvetően átrendezi a sikeres és sikertelen üzleti modellek listáját, ez pedig önmagában átalakítja az iparágat. Ugyanígy a mobilfizetési platformokhoz való kapcsolódás, az azokra való ráépítkezés is izgalmas új lehetőségekkel kecsegtet a fejlesztők számára.


Appot a vállalatnak!


A BYOD és a hasonló hívószavak már lerágott csontnak számítanak a legtöbb informatikai vezető számára. A saját, belső használatú appok készítése, azok karbantartása, a saját backend felkészítése ezek kiszolgálására azonban új, izgalmas témák, amelyeket érdemes körbejárni. Információink szerint itthon is komoly problémát okoz a belső használatú appok bevezetése, függetlenül a cég mobilos stratégájáról. A konferencián a cégeknek beszállító fejlesztők és a megrendelő vállalatok szempontjából is feltérképezzük a problémát, akik (reméljük) értenek egymás szavából.


Kiemelt támogatók

  • Microsoft
  • Madhouse
  • Testbirds
  • Sanoma MDC
  • Delta Informatika
  • IVSZ
  • Guidance
  • IAB

Programok november 12. (szerda)

  • Színházterem

Plenáris előadások (Színházterem)

Vállalati mobilitás szekció (Kupolaterem)

Dev szekció (Színházterem)

    • 11:20
    • Design Thinking módszertan
    Az előadásról

    Melyek a Design Thinking módszertan elemei, és milyen célból és milyen módon alkalmazza ezt az eszközt például az SAP világszerte és itt Magyarországon is.

    Buday Balázs

    SAP Hungary

    Juhász Dániel

    SAP Hungary
    • 11:40
    • Biztonságos mobilalkalmazás-fejlesztés a gyakorlatban
    Az előadásról

    Az előadásban szeretném bemutatni, hogy melyek voltak a főbb biztonsági kérdések, problémák, amelyek a CryptTalk iOS verziójánál előjöttek és milyen megoldási ötletek születtek rájuk. Az előadás azon esetekre, problémákra összpontosít, amely más, nem specifikus mobilalkalmazás esetén is jó eséllyel előkerülhet. Az ismert, vagy kevésbé ismert problémákra igyekszem egy-egy alkalmazott megoldási példát is bemutatni.

    Barabás Péter

    fejlesztésvezető, Director of Software Development, Arenim/CryptTalk

    2005-ben végeztem a Miskolci Egyetem, Gépészmérnöki és Informatikai Karán, okleveles informatikus mérnökként, 2013-ban szereztem PhD fokozatot természetes nyelvi interfészek témában. Jelenleg az Arenim Technologies csapatában veszek részt a CryptTalk alkalmazás fejlesztésvezetőjeként.

    • 12:00
    • Adatok a felhasználó szolgálatában? - Ha a big data közvetlenül az ügyfeleknél hasznosul
    Az előadásról

    A nagy felhasználószámmal rendelkező mobil és webes szolgáltatások jelentős része hatalmas versenyelőnyre tett szert azzal, hogy a megoldásokból kinyehető adatokra támaszkodva mindenki másnál jobban értik felhasználóikat, piacukat. Az előadás rá kíván mutatni arra, hogy a big data jelenség kapcsán az adatok nemcsak az azokat birtokló cégek közvetlen érdekeit szolgálhatják: az adatokban rejlő összefüggések közvetlen módon a felhasználók fele is közvetíthetők, megoszthatók.

    Gáspár Csaba

    adatbányászati szakértő, vezető partner, DMLab

    Gáspár Csaba a hazai adatelemzési közösség egyik meghatározó alakja, a dmlab innovatív adatelemzési és big data megoldásokra szakosodott tanácsadó cég vezetője, a Műegyetem oktató-kutatója. Elkötelezetten hisz abban, hogy az adatokban rejlő érték kiaknázásával jelentősen előremozdítható a gazdaság és a társadalom fejlődése. Az idén felvásárolt, bid data analitikai megoldásokra szakosodott Radoop társalapítójaként széles rálátása van a big data jelenségre és annak hatásaira.

    • 12:20
    • Fejlesztői bérek itthon és külföldön, a fejlesztői oldal motivációja
    Az előadásról

    Előadásomban arról hallhattok, hogyan alakulnak a fejlesztői bérek Magyarországon és a világ más pontjain (fókuszban, az EU-val). Illetve arról, hogy mi az ami igazán motivál egy fejlesztőt egy "munkahely" kapcsán. A váltásnál, milyen tényezők játszanak szerepet egy nagy döntés meghozatalkor.

    Komár Balázs

    social geekologist, iSeeQ

    Balázs az előző három évet azzal töltötte, hogy a "Geek" közösségeket tanulmányozta. IT fejvadász, aki odafigyel és tanul. Saját bevallása szerint három éve nem gondolta volna, hogy ma ebből fog élni, ráadásul úgy, hogy élvezi amit csinál. 3500 órát töltött "interjúztatással", ebből elég információ gyűlt össze, hogy segítsen másoknak a képességeik kihasználásában.

    • 12:40
    • Shumway: Flash-lejátszó, mindenhová. Mobilra is!
    Az előadásról

    Mobilra, Flash-mentes környezetbe is elhozhatóak a Flash-tartalmak.

    Szalóki Róbert

    senior frontend developer, EU Edge
    • 13:00
    • Ebédszünet
    • 14:00
    • Crowdtesting: hogyan segítenek a felhasználók sikeres mobil appot fejleszteni
    Az előadásról

    Mindenki olyan mobil appot szeretne fejleszteni, ami az összes felhasználónál tökéletesen fut és hibátlan élményt nyújt. A crowdtesting lényege, hogy magukat a felhasználókat vonjuk be a fejlesztésbe, hogy ehhez iránytűként szolgáljanak. Lássuk gyakorlati példákon keresztül, mit is ad a crowdtesting egy fejlesztő kezébe!

    Fónagy Balázs

    marketinges, UX researcher, TestBirds

    Balázs digitális marketinggel és felhasználói élmény kutatással foglalkozik a Testbirds crowdtesting szolgáltatónál. Egyre inkább abban hisz, hogy a marketingkommunikációnál ma már sokkal fontosabb az élmény, amit termékeink nyújtanak, így a marketing szakmának is erősebben erre kell fókuszálnia. Üzenetnek és élménynek mindig kéz a kézben kell járnia.

    • 14:20
    • Mobilalkalmazások tesztelésének nehézségei
    Az előadásról

    A mobil app-ok fejlesztői munkájuk során a különböző platformok, operációs rendszerek és a rengeteg különféle készülék által támasztott kihívásokkal találkoznak, miközben a felhasználók extrém magas minőségi elvárásainak is meg kell felelniük a siker érdekében. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy az alkalmazások kezdeti verzióinak tesztelése számos, speciális problémával jár. Az előadás során ezek a problémák, és a TestJockey által kínált megoldások kerülnek bemutatásra.

    Vidos Péter

    CEO & Co-Founder, TestJockey

    Nemzetközi piacra szánt online szolgáltatások építésében tapasztalt startup hustler.

    • 14:40
    • Tesztelés: kezdd el már az elejétől!
    Az előadásról

    Tesztelni nem csak egy alkalmazás béta verzióját érdemes. Az app fejlesztés teljes folyamatában fontosak a felhasználói visszajelzések: az ötlettől a funkcionalitáson és dizájnon át az újabb verziókig. A júzerek szívesen elmondják a véleményüket, ha időben bevonod őket – sokszor késő, ha csak a béta verziót mutatod meg nekik. Megfelelő tesztelési rendszer használatával és átgondolt kutatásmódszertannal már az elejétől elkerülhetők a felesleges körök.

    Pintér Róbert

    mobilkutatás-vezető, eNet

    Pintér Róbert PhD, kutatásvezető, eNET. Szociológus, online és okostelefon kutató, az eNET mobil kutatásokért felelős kutatásvezetője, valamint 3 szeretnivaló gyermek édesapja. Rendszeres előadó a hazai mobilos konferenciákon, ahol az okostelefon trendekről, terjedésről és jövőről beszél leggyakrabban.

    • 15:00
    • Több nyelv, több felhasználó - lokalizáció könnyen
    Az előadásról

    A jelenlegi 1,6 Mrd mobil felhasználóból 1 Mrd nem beszél angolul, mégis az appok nagy része csak angol nyelvre készül. Milyen lehetőségek rejlenek a lokalizációban? A jelenlegi lokalizációs gyakorlat nem veszi figyelembe a mobil ökoszisztéma lehetőségeit, a fejlesztők számára kényelmetlen és költséges. Hogyan lehet a fenti korlátokat feloldva mégis költséghatékonyan többnyelvű appokat készíteni?

    Vityi Péter

    Transround
    • 15:20
    • Kávészünet
    • 15:40
    • A webes frontend új útjai
    Az előadásról

    A Service Worker és a segítségével létrehozható új webes alkalmazások.

    Szmozsánszky István

    frontend developer, DPC
    • 16:00
    • Android Lollipop: újdonságok a fejlesztő szemével

    Ekler Péter

    egyetemi adjunktus/csapatvezető, AutSoft, BME VIK AUT

    2007-ben végeztem a BME VIK AUT tanszékén, de már az egyetem alatt is több Java közeli projekten dolgoztam. Diploma után doktoranduszként tevékenykedtem az AUT tanszéken, mellette pedig több mobil, backend (Java) és adattárház technológiákat érintő projektben vettem részt. Az Android platformmal már az első elérhető beta verzió óta foglalkozom, oktatom és több projektben is részt veszek, ahol mobil megoldásokra, illetve az őket kiszolgáló háttér rendszerek tervezésére és kialakítására van szükség. Jelenleg aktív oktatóként, illetve technikai és csapatvezetőként dolgozom.

    • 16:20
    • Törjük szét az Activity-t
    • 16:40
    • iOS 8: újdonságok a fejlesztő szemével

    Schneidhoffer Dávid

    backend developer, Ustream
    • 17:00
    • Több platform - egy kódbázis. Tanulságok a Tresorittól
    Az előadásról

    Budai Péter, a titkosított felhőtárhelyet szolgáltató Tresorit egyik vezető fejlesztője meséli el, miért döntöttek egységes kódbázis használata mellett több platformra fejlesztett kliens alkalmazásaikhoz. Elhangzik majd, mit mérlegelt a csapat a kódstruktúra megtervezésénél, és hogy milyen előnyei és hátrányai vannak egy ilyen architektúrának. Szó lesz a legmeglepőbb kihívásokról, amikkel a 25 fejlesztős csapat szembesült az elmúlt 2 év fejlesztése során. Végül megtudhatjátok, hogyan működhet együtt egy ilyen fejlesztői környezet a mindennapokban. Péter lezárásképp azt is elmondja, mi az, amit ma már biztosan másképp csinálna.

    Budai Péter

    Vezető fejlesztő, Core Team, Tresorit

    Péter 27 éves, a BME mérnök informatikus szakán végzett 2010-ben, jelenleg ott folytatja PhD tanulmányait. Az egyetemen C++ és Java programozást oktatott, részt vett a MÁV új online jegyvásárlási rendszerének fejlesztésében. 2012-ben, a kezdetekkor csatlakozott a Tresorithoz C++ fejlesztőként. A csapat növekedésével a Tresorit közös kódbázisát fejlesztő Core csapat vezető fejlesztőjévé lépett elő.

    • 17:20
    • Keresztplatformos fejlesztés: ugyanazt többször?
    Az előadásról

    Jelenleg egy üzleti mobil alkalmazást legalább az iOS és Android platformokra kell elkészíteni, hogy a célközönség túlnyomó részét el tudjuk érni. Másodlagos platformként főleg a Windows Phone és a BlackBerry 10 jön szóba. A hivatalos eszközök mind a 4 rendszernél különböző fejlesztőkörnyezet és programozási nyelv használatát követelik meg a fejlesztőtől. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ugyanazt az alkalmazást akár 4 példányban kell kifejleszteni, tesztelni és karbantartani. Lehetne okosabban?

    Kis Gergely

    CEO, Migeran

    Kis Gergely informatikus mérnök, szoftver architekt. Feleségével, dr. Mattasits Annamáriával alapították a Migeran - Smart Software Solutions-t. 11 éve foglalkozik mobilfejlesztéssel - beleértve a mobilplatformok (Siemens, Android) és mobilalkalmazások (Android, iOS, BlackBerry 10, BlackBerry Classic, Symbian, J2ME) fejlesztését is. A Migeran - Smart Software Solutions technológiai vezetője. Első saját terméküket az Intel vásárolta meg.

    • 17:40
    • Egy kód, több képernyő - universal appok

    Farkas Bálint

    Technical Evangelist, Microsoft

    Bálint 10 éves kora foglalkozik informatikával. Microsoft rendszereken kezdte és az elmúlt 18 évben ezen nem is változtatott. Igyekszik lépést tartani a szakma rohamos fejlődésével, most épp a felhővel és adattudományokkal foglalkozik.

Hirdetés és média (Madhouse terem)

Kereskedelem mobilon (Madhouse terem)

    • 15:40
    • Mennyibe kerül az m-kereskedelem?
    Az előadásról

    A mobilos fejlesztések tényleges beruházási költségei, döntési alternatívák, dilemmák a hazai piacon.

    Teichner Szilárd

    operatív igazgató, BIG FISH

    A BIG FISH Kft. operatív igazgatója, a cég belső folyamatainak irányításán túl, hozzá tartozik a projektek szakmai felügyelete. A kétezres évek közepéig saját irodatechnikai vállalkozását vezette, majd a Libri Könyvkereskedelmi Kft. e-kereskedelmi vezetője lett, ahol aktívan részt vett a vállalat SAP bevezetési projektjében. 2009-ben csatlakozott a BIG FISH csapatához, ahol számos díjnyertes e-kereskedelmi rendszer bevezetése fűződik a nevéhez.

    • 16:00
    • Egy irány, két fejlesztési út (kerekasztal-beszélgetés)

    Őri Gergely

    E-Kereskedelmi Üzletágvezető, TESCO

    Okleveles közgazdászként a MOL csoportnál fejlesztési projektek menedzselésével kezdi, ezután a Tesconál hatékonyság fejlesztési területen már vezetőként folytatja pályafutását. 2012-ben építi fel csapatát es kezd el dolgozni az anyacégnél már 15 éve sikeresen működő online élelmiszer bevásárlás elindításán, majd feladata a Tesco magyar online élelmiszer üzletágának kereskedelmi és működési irányítása. A 2013 óta elérhető szolgáltatás mára több, mint 500 embernek ad munkát és havi több tízezer rendelést teljesít.

    Deák András

    üzletfejlesztési igazgató, Libri-Shopline

    Deák András a Libri-Shopline Nyrt üzletfejlesztési igazgatója, a Libri és Shopline üzleti stratégiai projektjeivel-, online webfejlesztésének üzleti menedzselésével foglalkozik, fizetésforgalmi szakember. 2004-től az Inter-Európa Bank e-business üzletágának termékmenedzsere, később e-banking osztályvezető. Pályafutását 2008-tól a CIB Bankban, az internetes kártyaelfogadás szakterületének üzleti képviselőjeként folytatta. 2011-ben a PayU online fizetési szolgáltató hazai piacra történő bevezetését menedzselte és üzleti vezetését látta el. A Shopline csapatát 2012 óta erősíti jelenlegi pozíciójában, a Librivel 2013-ban megvalósult fúzió során pozíciója kibővült a Libri üzletfejlesztési feladataival. Részt vesz a SZEK.org-gal közös szakmai konzultációkban, illetve az Év Internetes Kereskedője Díj szervezésében. Tanulmányait a BGF Külkereskedelmi Főiskolai Karán, tőzsde és pénzintézetek szakirányon, valamint a Nyugat-Magyarországi Egyetem Közgazdaságtudományi Karán végezte.

    • 16:40
    • Ajánlórendszerek szerepe az m-kereskedelemben
    Az előadásról

    Mobileszközökön különösen nagy szerepe van az ajánlórendszernek, mert sokkal nehezebb a hagyományos exploráció: kevesebb dolgot látunk egyszerre a képernyőn, sokszor rövid időre használjuk csak az eszközöket és sokkal nehezebb a szöveges input is. Nem elég a hagyományos alkalmazásokat és weboldalakat grafikailag átdizájnolni, a működési logikát is meg kell változtatni! Gyakorlatilag ki kell találni a vásárló következő lépését, a teljes vásárlási folyamatot leegyszerűsítve.

    Német Bottyán

    Product Owner, Gravity R&D

    A Gravity R&D társalapítója és a termékfejlesztés vezetője, korábban pedig adatbányászként tevékenykedett. Megszállottja az új technológiáknak. Folyamatosan figyelemmel követi az adatbányászattal és gépi tanulással kapcsolatos fejlesztéseket és ezek próbálja alkalmazni a valós élet problémáira.

    • 17:00
    • Universal Analytics: többképernyős vásárlókövetés

    Geiger Tamás (JabJab Online Marketing)

Mobilfizetés szekció (Jókai terem)

UX szekció (Jókai terem)

    • 15:40
    • Can vs want
    Az előadásról

    The most successful products are ones that you want to use, again and again and again. How do you design a product that people want to use rather than have to use?

    Matt Jwayad

    business consultant, ex-Pandora, Apple

    Originally from San Francisco, Matt is an established and successful Mobile-first Product Marketing expert. He has launched: iCloud at Apple, Pandora for iPhone, MobiTV (Live TV on mobile phones) on operators worldwide, and 3G services at Sprint. Most recently, Matt was working for 7digital, a London based digital music platform. Where he launched ROK Mobile, in the US, this summer. Matt is currently advising multiple startups in Budapest and around the world.

    • 16:00
    • Interaktív animációk
    Az előadásról

    Forró téma lett a működő prototípusok készítése, a modern mobilos felületeken az animáció már a felhasználóval való kommunikáció egyik pillére. Hogyan vihető ez át a gyakorlatba?

    Ferenczi Bálint

    Mito
    • 16:20
    • High fidelity prototyping
    Az előadásról

    Működő, használható prototípusok készítése: milyen eszközök állnak a designer rendelkezésére ahhoz, hogy életre keltse a pixeleket?

    Fogarasy Tamás

    Senior Designer, Brandlift

    MOME veterán, UXer. A Brandlift előtt designerként dolgozott egy reklámügynökségen, majd freelance interface designerként kergette a pixeleket nagyobb szoftver cégeknél és néhány kósza startup-ban.

    • 16:40
    • Design Thinking felhasználókkal
    Az előadásról

    Mitől UX a UX? Kár lenne azt feltételezni, hogy tudjuk, mi kell a felhasználóknak, anélkül, hogy valaha is megfigyeltük volna, hogy élik életüket és milyen, az alkalmazásunkkal kapcsolatos problémáik vannak és ezeket hogy oldják meg. A User Experience csak a felhasználó szemével értelmezhető. De hogy hozzuk be őket?

    Németh Ádám

    UX Designer / Researcher, freelancer

    8 éves korában tervezte az első alkalmazását, a BME-n végzett informatikusként. Ügyfelei közt megtaláljuk többek közt a Nemzetközi Kosárlabdaszövetséget vagy a LogMeIn-t. Conceptjeinek eredményeit mindennap használjuk a Nokia telefonokon és a blog.hu adminisztrációs felületein. A HVG hasábjain először 2007-ben lehetett hallani róla, az országos sikerű Jó hely! térképes startup alapítójaként.

    • 17:00
    • Device/design körkép
    Az előadásról

    Milyen alapelvek alapján érdemes elkezdeni az új eszközökre való rajzolást, mire érdemes figyelni és egyáltalán merre haladunk?

    Hoffer Gábor

    dizájner, Prezi

    Designer a Prezi mobil csapatában, privátban lelkes házi sörfőző.

    • 17:20
    • UX - az augmented reality probléma
    Az előadásról

    Hardver és szoftver egyszerre kihívás jelenleg az AR területén. Hol tart jelenleg az Android-alapú head mounted display eszközök fejlesztése, melyek a leginkább használható koncepciók és termékek.

    Maróy Ákos

    founder, Aero Glass

    Ákos az EU Edge alapítója és műszaki vezérigazgatója illetve az Aero Glass kitalálója-alapítója-fejlesztője-mindenese.

AnKERT afterparty

Ha tetszik a program, csatlakozz hozzánk!

Az App! a HWSW informatikai kiadó konferencia- és képzésmárkája. Filozófiánk itt is ugyanaz, mint informatikai kiadványainknál: a tartalom szent és sérthetetlen.
A tartalomhoz az arculatot pedig a mito adta.

Kapcsolat

Így juthatsz oda

  • Autóval

    A rendezvény a MOM Kulturális Központban kerül megrendezésre (1124 Budapest, Csörsz u. 18.). A helyszín nem MOM Bevásárlóközpontban található!


    Parkolni a MOM Park Bevásárlóközpont vagy a Larus Étterem és Rendezvényközpont mélygarázsában lehet, amely a Jagelló útról közelíthető meg. A parkolás mindkét helyszínen fizetős.

  • Tömegközlekedéssel

    A Széll Kálmán tér vagy a Déli pályaudvar felől érkezve a 61-es villamos Csörsz utcai megállójánál kell leszállni, a Ferenciek teréről pedig a 8-as vagy 112-es busz BAH-csomópont megállójáig kell utazni, innen a Gesztenyés-kerten keresztül pár perces sétával elérhető a MOM Kulturális Központ (1124 Budapest, Csörsz u. 18.). A helyszín nem MOM Bevásárlóközpontban található!

scrollTop